Piešimas man kaip slėptuvė

Venta Jankauskaitė-Mengana itališkai jausminga, įvairiapusiška asmenybę turinti ir šilta moteris. Jos gyvenimas ypatingas tuo, kad jau daugiau nei dešimt metų užsiima Lietuvoje beveik nepraktikuojama ir unikalia keramikos rūšimi – majolika.

imageLeiskite pristatyti šią žavią menininkę.

Venta, kaip pasirinkai šį menininko kelią?

imageEsu visapusiškai gabi. Vaikystėje ne tik piešdavau, bet ir gerai dainuodavau. O dailę pasirinkau, nes piešdamas gali užsidaryti kambarėlyje ir tik pabaigęs darbą išnešti rezultatą į viešumą. Priešingai scenos žmogus, pvz., dainininkas, scenoje lyg apsinuogina. Esi toks, koks esi: su savo jausmais, būsenomis. O kambarėlyje galiu niekam nematant išgyventi visokias manyje tūnančias emocijas. Žmogus žiūrėdamas mano kurinį net neįsivaizduoja, kiek daug su tuo darbu patirta, išgyventa. Piešimas man, kaip slėptuvė. Šis užsiėmimas nuramina mano karštą temperamentą 🙂

Gyveni Milane. Kaip ten atsidūrei?

image2000 m. dalyvaudama Romoje vykstančiame pasaulio jaunimo susitikime su popiežiumi Jonu Paulium II susipažinau su savo būsimu vyru. Maurizio labai mane įsimylėjo, ir mes staiga susižadėjom, iškėlėme vestuves. O jis ir tapo tuo mano varikliu, įkvėpėju… Į Italiją persikėlėme prieš kokius penkiolika metų.

imageMilanas man asocijuojasi su prašmatnumu, mada… Koks gi tas miestas? Tau patinka?

Tu visiškai teisi! Miestas ir provincija labai skiriasi. Čia žmonės šaltesni, išdidūs. Sakyčiau, kažkuo primena man lietuvius 🙂 Tad būna, jog ilgiuosi paprastumo ir šilumos.

Šiais metais gyvename čia, sakyčiau ne visai savo noru, o todėl, kad taip susiklostė gyvenimo aplinkybės: čia vyrui buvo pasiūlytas neblogas darbas, todėl iš žaliosios Italijos širdies Umbrijos, persikėlėme gyventi į pilkąjį Milaną.

imageVienok, visada reikia žiūrėti į pozityvią gyvenimo aplinkybių pusę: nors gyvenimas čia frenetiškas ir pilnas streso, visgi Milanas yra vienas iš pasaulinės kultūros lopšių: yra daug galimybių augti, pažįstant šį miestą, jo muziejus, teatrus etc. Ką šiuo metu ir darau: augu ir mokausi 🙂

Milane yra visko: čia gali stebėti absurdišką, milijoninę prabangą, persipinančią su visišku skurdu ir čigonynų lūšnomis. Tai nėra mano miestas ta prasme, kad man patinka jaukūs ir maži provincijos miestukai: ramus gyvenimas juose, šilti žmonės ir jaukūs santykiai. Milanas yra viso to priešingybė: čia vieta itin veržliems, energingiems ir konkurencingiems, siekantiems karjeros žmonėms, norintiems lipti vienas kitam per galvas. Gyvenimas čia virte verda ir imagebėga, kas, žinoma, ramaus charakterio žmonėms, tokiems kaip aš (nors esu pakankamai temperamentinga) nėra į sveikatą. Niekada nebūčiau pagalvojus, kad gyvenimas mane čia atves. Toks jausmas, kad nuolat gyveni nesibaigiančioje karuselėje, kurioje turi nuolat bėgti ir laviruoti, pralenkti kitus, o gal ir save. Ir geriau jau nesuklupti. O taip, jis prabangus: žinoma išoriškai. Ir snobiškas.image

Tai, kas mane gelbsti, kad turiu sąlygas ramiai kurti, net ir gyvendama čia. O tai yra labai daug, už ką kasryt dėkoju Dievui ir kimbu į darbus, kol dar sveikata leidžia.

Sakyk, Venta, o kas Tau asmeniškai yra moteriškumas?

imageMoteriškumas man slypi švelnume, tarnystėje kitam bei nuolankume. Neturiu omenyje, kad moteris turi būti vyro tarnaitė. Tikrai ne! Svarbu mylėti, bet esi moteriška, kai lygiavertiškai gali atsiskleisti ir šalia vyro jaustis savimi.

Ne viena kartą įsitikinau, kad moteriškumas turi labai didelę įtaką. Ypač galvojant apie vyro nuomonės palenkimą į tam tikrą pusę 🙂

Ačiū Dievui už mano vyriškį, kuris visada pirmiausia galvoja apie mane. Čia įžvelgiu vyriškumą, kai moteris jo akivaizdoje jaučiasi saugi ir žydinti.

image

Venta, ačiū Tau, kad daliniesi!!!

Štai Ventos nuostabūs majolikos darbai:

Majolika. Venta Jankauskaitė-Mengana
Majolika. Venta Jankauskaitė-Mengana
Reklama

Parašykite komentarą

