Spinduliuoju GYVENIMĄ arba ne…

www.pinterest.com
http://www.pinterest.com

Nuo šiandienos norų ir planų svaigsta galva! Panikuoju, kad nespėsiu. Kaip dažnai man nutinka, vakare, tikriausiai, pamatysiu, kad darbų sąrašas ne ką sumažėjo ir dėl to laimės tikrai nepadidės…

Prisėdu, užsidengiu rankomis galvą, taip bandydama nuslopinti mane kankinančią įtampą:
– Ne, užteks! Šiandien apie darbus negalvosiu.

Nukreipiu mintis kita linkme:
– Kas gi mane džiugina ir teikia prasmę? – kalbuosi su savimi, – privalau pakeisti perspektyvą, kuri turėtų nuraminti ir suteikti daugiau džiaugsmo.

imageČiumpu rašiklį ir po ranka pasitaikiusį vaikų apipieštą popieriaus lapą. Apverčiu kitą pusę, kurioje dar randu vietos užrašyti:

“Šiandien džiaugiuosi, kad esame sveiki, turime ką pavalgyti, galvai stogą… Jaučiu begaliniai teigiamus jausmus vyrui ir savo mergaitėms. Dėkinga Tau, Dieve, už šią dieną!“

Ne, ne neužmiršau, kad ši diena ne vien norų pildymosi metas :), o pilna kasdieninių darbų. Ach, bet kaip gera sau priminti, kad nesu kažkoks fabrikas, nesu kasdienybės vergė. Todėl nuo šiandien kasdien sustosiu ir įvertinsiu, kas suteikė dienai prasmę ir džiaugsmą.

Širdis džiaugiasi, kai atveriu akis ir atsidengia platesnis vaizdas, nei tik dienos darbai. Toks sustojimas, atrodytų, prie visai mažų džiaugsmų, įkvepia su meile atlikti, atrodytų, visai nereikšmingus darbus; be streso, o ramybėje išsikelti mažus tikslus ir juos įgyvendinti. Lengviau atpažinti ir pasirinkti širdžiai mielą dienos kryptį: kur link eiti.

Galvoje sukasi klausimai:

– ką išsaugojau širdyje šią dieną?

– kokios mintys sukasi savaitės pabaigoje?

– kaip jaučiuosi mėnesio pabaigoje?

– už ką esu dėkinga metų pabaigoje?

– kokią savo istoriją papasakosiu gyvenimo pabaigoje?

imageŠiuose klausimuose slypi mano kuriamo gyvenimo esmė: kur link einu; kas mane veda ir koks mano požiūris į gyvenimą. Ir viskas prasideda nuo šiandien, nuo kasdienybės! Nuo to priklauso mintys, netgi veido išraiška ir laikysena. Aš spinduliuoju GYVENIMĄ arba ne…

Atsakydama į šiuos klausimus, fiksuoju “pabaigos“ fragmentus; leidžiu sau suvokti, kaip gi matau savo dabartį: esu linkusi nusivilti ar įvertinti teigiamai? esu labiau nepatenkinta arba besidžiaugianti? ir t.t. Būtent tai išgrynina brangias akimirkas gyvenime ir leidžia suvokti, ar noriu kažkokiose sferose keistis ir kaip, žingsnelis po žingsnelio galėčiau tai padaryti.

Nėra paprasta kiekvieną dieną skirti apmąstymui laiko, bet po truputį praktikuojant tikrai įmanoma! Čia vėlgi klausimas: kaip valdau laiką ir erdvę, kurioje esu? Ieškau ramios vietos, atsitraukimo.

imageStengiuosi savęs ne kritikuoti ar moralizuoti, o tiesiog popieriuje atspindėti savo mintis išgyvenimuose ir suvokti save: kas man patinka, kas ne; kaip dėl visko jaučiuosi; įvardinti, kur randu harmoniją, o kur esu išbalansuota ir pan. Šis platus spektras suteikia sąmoningumo, kurio dėka įgaunu gyvenimui jėgos.

Klausimai kasdieniai reflekcijai:

– įvardinu dienos “highlights“, t.y. ypatingus įvykius ir išgyvenimus;

– prisimenu, kokie dalykai privertė mane pasijausti puikiai?

– kas išvedė iš pusiausvyros?

– ką naujo išbandžiau?

– kaip jaučiuosi vidumi? Ką išgyvena mano širdis?

– kas mane nustebino?

– kas įkvėpė?

– ką kalba sąžinė?

– iš kur gavau stiprybės?

– kaip jaučiuosi galvodama apie save?

– už ką esu dėkinga?

Tad kas gi iš ties yra vertinga? Kas išlieka žmogaus širdyje? Ar tai sėkmė, mašina, namas, kūryba, atostogos?..

Aiškiai matau, kad man balansą gyvenime atneša tikėjimas Dievu ir bendrystė su žmonėmis. Visada esu stipriai liečiama, bendraudama su žmonėmis: pokalbiai, šypsenos, dėmesys, akys, bendrumo jausmas… Nauji, skirtingi keliai į kiekvieno širdį. Tai taip prasminga ir vertinga!!!

Svarbu atsirinkti savo vertybes, nes nuo to priklauso gyvenimo kokybė – spinduliuoju GYVENIMĄ arba ne!

Reklama

Parašykite komentarą

