Tobulumas

image– Nepakenčiu netvarkos, – dar Lietuvoje gyvenant, sėdint įmantriuose namuose, iš grūdinto stiklo puodelio begeriant arbatytę, pareiškė mano draugė.

Laikau, bandančią ištrūkti, mūsų pirmagimę, nes bijau, kad sudaužys nuostabią vazą, taip išdidžiai stovinčią prie laiptų. Man labai nejauku būti su vaiku tokiuose steriliuose namuose. Nėra, tos taip reikalingos vaikui laisvės. Net sunku patikėti, kad čia gyvena vaikas!
– Mamyte, – prie mūsų prisijungia dvimetis jos sūnus su močiute, jos mama.
imageŠviesus berniukas, veideliuose gyvybingas rausvumas, akys mėlynos mėlynos su nepalaužiamu džiaugsmingumu.
Be pigu girtis tvarka, kai šalia mama prižiūri vaiką ir, tikriausiai, viską sutvarko!
– Adomai, kokios bjaurios tavo rankos! – pasipiktina apipieštomis flomasteriais sūnaus rankomis.
– Mama, sakiau jam iš vis flomasterių neduoti! Greit sėsk prie stalo! – rėkia saviškiui.
– Žėk, kiek pritrupinai! Mam, nešk šluotą greičiau!!
Mažylis tampa lyg nematomas. Susigūžia ir tyliai sėdi. Gėdijasi. Truputį apsipratęs, įvertinęs padarytą įspūdį, jis žvilgteri susidomėjęs į mane, bet jo mama šito net nepastebi. Nubėga pas močiutę.

imageLakuoti nagai, vakarinis makiažas kasdien, ypatinga šukuosena… Stebiuosi šios moters pedantiškumu ir kiek daug laiko ji skiria savo grožiui, išskirdama tai, kaip gyvenimo prioritetą. Aš gal kitas kraštutinumas: dažnai visiškai nesidažau ir perbraukiu ranka plaukus, o mano vaikas murziukas. Bet matau, kad ir aš, ir dukrytė esam žymiai laimingesnės, nei ši šeimynėlė! Ir mūsų tarpusavio santykiai gražesni, stipresni.
Tad tyliu ir Ilonai nieko nesakau. Bijau, kad draugystė taip ir baigsis… Nelabai suprantu, kaip iš vis mes dar bendraujame? Panašu, kad mus vienija tik tai, jog aš jos nuolat klausausi. Ji su didžiausiu malonumu vis kalba apie save, lyg ši tema būtų tokia svarbi, kaip pinigai ar maistas. Mano užduodami klausimai verčia ją nervintis. Toks jausmas, kad ji nenori matyti savo netobulumo. Viską valdo naudos interesas ir beribis egoizmas.

Apie jausmus ji visiškai nekalba, lyg jų nebūtų. Širdies išraiška atskleistų jos silpnumą, todėl jų rodyti nevalia. O gal ji pati jų nepripažįsta?
– Tai kodėl šį kartą Laimis išėjo? – su pačiai nesuprantamu smalsumu tyrinėju jos žvilgsnį.
Jau ne pirmą kartą stipriai sukonfiltavus iš namų pabėga jos vyras.
– Na, aš tau jau minėjau, kad mes labai skirtingi. Aš apsigavau jo išvaizda ir pinigai be galo mane vilioja. Susitaikysim! Pripratau prie to lengvo ir prašmatnaus gyvenimo!
– Nebijai, kad jis ims ir daugiau niekada negrįš? – šokiruota jos mąstymo išdrįstu paklausti.
– Aš per daug graži! Sugebėsiu rasti sau kitą, – lyg rimtai, lyg juokais, su viliokiška šypsena išdrožia. – Matyt mūsų tokie santykiai. Kartas nuo karto man reikia trijų šimtų metrų atstumo aplink mane vienatvės. Be galo brangus laikas. – Pralinskmėja nuo pavojaus artumo.
– Ką tu veiki savo vienatvėje? – iš pasipiktinimo suraukiu antakius.
– Puošiuosi! Aš moteris! – rėžia su ryškia užuomina man. – Ir fotografuoju, – išdidžiai priduria.
Tai patikimas būdas priversti šalia esantįjį užsičiaupti: priminti jo trūkumus. Ji laiko save visagale! Kaip vaikas magijos raidos stadijoje. Tik ji jau suaugusi moteris ir susikurtas nerealus pasaulis trukdo prisitaikyti prie realybės. Ne be reikalo Ilona turi nenugalimą norą viską aplinkui fotografuoti. Tarsi bėga nuo tikrumo. Man atrodo, kad fotoaparato spragsėjimu ji užgožia visą tikrovę aplink save. Viską ir visus ignoruoja, tik ne save.

Pas mus visiškai skirtingi moterų pasauliai. Daugelis man svarbių dalykų jai neturi reikšmės. Su manimi patogu ginčytis: aš dažnai nutyliu. Ir kadangi neprieštarauju, galima netgi suprasti taip, kad jai pritariu. Tyliu ne todėl, kad neturiu ką pasakyti, o todėl, kad ne kiekvienam ir ne viską gali pasakyti. Mintyse linkiu jai, kad ji imtų gailėtis savo silpnybių, nes tada norisi viską pradėti naujai, kitaip…

Dabar toptelėjo į galvą mintis: o gal aš ją visai ne tokią regiu, kokią mato ją visi? Ir visai ką kita apie ją žino?

Publikuota: www.daugiauneivirtuve.lt

Parašykite komentarą

