Nepasitikiu

I dalis Aga

1995 m. Paauglės istorija. II dalis

Sėdžiu prie seno rašomojo stalo. Lauke lyja ir tai dar labiau sustiprina mano slogią savijautą. Įtraukiu galvą į įsitempusius pečius. Užvaldo sunkumas visame kūne. Pasiremiu rankomis galvą ir giliai atsidūstu:
– Žiauriai pavargau, noriu pabėgti…
Jaučiuosi baisi. Esu negraži. Dantys atsikišę į priekį, mažos žalsvos akys, kūda, kaip baslys, akiniai ir strazdanos ant nosies. Nei užpakalio, nei krūtinės.
– Karolina, baik vaipytis! Atprask! Koks bjaurus įprotis pasidarė! – eilinį kartą šaukia mama, kai keliu akinius ne ranka, o nosimi.

Esu nelaiminga! Tie išgyvenimai tokie stiprūs ir intensyvūs, kad esu visiškai jų užvaldyta. Dažnai palendu po antklode ir verkiu. O neretai, ypač, kai girdžiu tėvų barnius, noriu ir visai neatsikelti. O jie barasi dėl visko. Dažnai dėl menkiausios smulkmenos:
– Motin, kur raktą nukišai? – nuo pat ankstaus ryto, dar gulint mums lovoje, piktai rėkia tėtis.
– Neėmiau aš to tavo rakto! – atšaukia atitinkamai tėčio tonui mama.
Kaip šauksi, taip ir atsilieps! Ir prasideda: nuo rakto iki baisiausių įžeidinėjimų.
O būna barasi dėl manęs, kad mama mane išleidžia į diskoteką, net nepaklaususi tėčio nuomonės. Aš jai visada dėkinga! Tada tėvukas vis kaltina mamą, kad ji mus “taip” išauklėjo.
Vaikystėje dažnai atsibusdavau naktį pažadinta baimės, kad prarasiu tėvus. Būdavo taip baisu, kad net bijodavau krustelėti. Pamenu, melsdavausi, kad Dievas apsaugotų.

dalyteiNusitempiu pižamą. Liesa ir išstypusi. Droviuosi savęs! Veidrodis, kaip išdavikas atskleidžia mano bjaurumą. Nuo manęs iki manęs pačios visas nuotolis! Lyg tas nepatogumas su savimi ir gėdos jausmas vestų mane į pražūtį…
Pasiveliu savo rudus plaukus. Tokią skiauterę pasidarau. Visos taip daro ir aš darau. Madinga! Dar iš cukraus su vandeniu purškalu sustangrinu. Nieko, kad lieka cukraus gabaliukai plaukuose! Iššukuoju ir super atrodo. Lūpas raudonai ryškia spalva apmozoju. Man gražu! Kitiems nepatinka? Tegul nežiūri. Užsitempiu trumpą džinsinį sijoną, tokį šiek tiek padėvėtą, žalią maikutę ir pasitikėjimo savimi kažkiek įgaunu.

Netrukus baigsiu devynias vidurinės klases. Bloga nuo mokyklos! Kažkoks šūdas! Kiek daug nemalonių potyrių ten buvo. Nors vaikystės metai šiame miestelyje buvo geri. Visas KIemas. Žaisdavome komandinius kiemo žaidimus, brėždavome su kreida rodykles. Lakstydavome komandomis po visą Joniškį. Tėvai iki dabar nežino, kad laisvai išeidavome iš uždraustojo Melioratorių kvartalo.
Pasiklodavome su laiptinės draugėmis koridoriuje kilimėlį ir sūpuodavome lėlytes. Laikas išnykdavo. Vieną tokią gražią lėlę gavau per penktąjį gimtadienį dovanų. Deja, jos vieta buvo sekcijos lentynoje.
– Per daug graži ji! Sugadinsi! – pareiškė mama, o tėtis pritarė.

Kuriu planus stoti į Kauną. Greit būsiu laisva kaip paukštis. Septynerių jau žinojau kur link pasuksiu. Tėtis sunkiai uždirbtus ir sukauptus savo pinigus už pianiną man paklojo. Net 700 rublių! Tuo metu buvo milžiniški pinigai mūsų šeimai.
– Upe, pameni, kaip koridoriumi bėgiodavome su mamos aukštakulniais? – tvarkome su sese trijų kambarių butą. – Kas garsiau!
Žavėdavo tas kaukšėjimas. Taip moteriška!
Neturiu jėgų susemti paskutinių šiukšlių. Keliais dešinės rankos mostais paskubomis pakišu po kilimu svetainėje. Pagaliau baigta!
– Išeinu! Greit grįšiu! – atšiauriai išrėkiu.

Niekas manęs neklausia kur. Nerūpi.
dviese bffSesė visai į mane nepanaši, nors vis dėl to kažką bendro iš pažiūros turi. Pas mus nėra kartu išgyventų prisiminimų arba jų tiek mažai. Gal tik, būdamos pametinukėmis rengdavomės vienodais rūbais. Visiškai nepanaši patirtis, tarsi būtume augę skirtingose šeimose. Aš turiu kur kas daugiau bendrą su nepažįstama, atsitiktinai sutiktą kieme, su kuria bastomės vienišos. Persimetame nieko nereiškiančiu žvilgsniu, ir staiga paaiškėja, kad mes ir suprantame viena kita iš trumpo akių kontakto, ir jaučiame abi daug ką vienodai.

 

III dalis “Išsilaisvinau!
IV dalis “Ne aš
V dalis “Prašėsi namo ir iškeliavo…

Parašykite komentarą

